افراد موفق همیشه دنبال فرصت هایی برای کمک به دیگران هستند. افراد ناموفق همیشه می پرسند: ” این کار چه نفعی برای من دارد؟ ” (برایان تریسی)
اگر به دنبال راه هایی برای موفقیت در کسب و کار خود هستید، در این نوشتار به بیان مطالبی میپردازیم که تا حدودی این امر را تضمین میکند با ما همراه باشید.
۱- برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان باید پرانرژی باشید.
شما بعنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار، الگوی تمامی اعضای سازمانتان هستید و این سبب می شود که تمامی ویژگی های شما زیر ذره بین کارکنان باشد. یک سازمان زمانی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود پرانرژی و کوشاست که مدیر سازمان پرانرژی باشد.
۲ – مشتاق یادگیری باشید.
شما حتما نباید مدرک MBA و یا فارغ التحصیل دکترا در این زمینه باشید تا موفقیت خود را تضمین کنید. در حقیقت کارآفرینان موفقی را می توان دید که حتی در مقطع دانشگاهی نیز تحصیلات خود را به پایان نرسانده اند. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از میلیونر های خود ساخته از هوش متوسط برخوردار بوده اند. با این وجود، به همه ظرفیت ها و توانایی های خود توجه کرده اند و به زندگی اقتصادی مورد نظرشان و اهداف شخصی خود دست یافته اند زیرا هرگز از یادگرفتن و آموزش دیدن دریغ نکردند.
۳- در انتظار وقایع غیرقابل پیشبینی باشید.
کسب و کاری در اوضاع آشفته اقتصادی این روزها موفق خواهد بود که در عین خوشبینی، همیشه آماده وقایع غیر منتظره باشد. در واقع یک مدیر بعنوان یک رهبر سازمان باید همواره آماده باشد تا از تهدیدهای موجود، فرصت های جدیدی بیافریند.
۴- به کار های خود نظم دهید.
توماس هوکسلی گفته است، ” آن چه را که باید انجام دهید آن زمان که باید انجام شود بدان عمل کنید، چه دوست داشته باشید چه دوست نداشته باشید.” تادیب نفس و نظم دادن به خودکلید موفقیت در این مرحله است. قدرت آرزوها و تمایلات شما را مجبور خواهد کرد که بهای موفقیت خود را بپردازید. آنچه را که دیگران دوست ندارند انجام دهند شما انجام دهید، کیلومترها به جلو بتازید و در جنگ تن به تن با خود به تنهایی بجنگید و برنده شوید.
موفقیت در کسب و کار به عوامل متعددی بستگی دارد.
۵- برای دستیابی به موفقیت در کسب و کارتان، بازاریابی دیجیتال را فراموش نکنید.
این روزها کسب و کارهایی موفق خواهند بود که در حوزه دیجیتال فعالیت های مستمر و با برنامه ای داشته باشند و به اصطلاح کسب و کار خود را تبدیل به کسب و کار دیجیتال کنند. لازمه این امر، استفاده بهینه از بازاریابی دیجیتال یا در واقع همان دیجیتال مارکتینگ است. استفاده بهینه از پتانسیل های حوزه دیجیتال و اینترنت البته پس از تعیین استراتژی این حوزه از بازاریابی، کمک های شایانی به سازمان یا کسب و کار شما برای دستیابی به موفقیت های متعدد خواهد کرد.
۶- فقط به موفقیت فکر کنید.
اگر بخواهید به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید، باید آرزوهای بزرگی نیز در سر داشته باشید. هر داستانی از موفقیت با یک آرزوی بزرگ آغاز می شود. شما می بایست چشم اندازهای بزرگ را برای خود متصور باشید، این که فردی مشهور و صاحب اعتبار هستید. باید از آن چه که می خواهید بدان برسید، تصویری روشن داشته باشید و آنقدر آن آرزوی خود را در سر پرورش داده باشید که آن را کاملا احساس کرده و برایتان دست نیافتنی نباشد. به طور مثال تصور کنید که اگر در کار خود موفق شوید، چه تحولی در زندگی شما و اجتماع ایجاد خواهد شد؟ اگر کسب و کار شما به موفقیت و در آمد بالا برسد شما از چه اعتباری برخوردار خواهید شد ؟ و تا چه حد به اقتصاد منطقه خود کمک کرده اید؟
۷- هیچ گاه به احتمالات شکست فکر نکنید.
آین رند، در رمان خود به نام ” اصل و سرچشمه ” می نویسد، ” نه این در طبیعت بشر است و نه موجودیت حیات انسان که کاری را با رها کردن آن، آغاز کند.” به عنوان یک کارآفرین و پیش قدم در انجام یک کار شما نیاز دارید که هدف خود را کاملا باور کنید، آن زمان است که می توانید به آن عمل کنید. شما می بایست ایمان واعتقاد قوی به خودتان، ایده ها و نظرتان و ظرفیت های خود داشته باشید.
برای موفقیت در کسب و کار هدف خود را باور کنید.
۸- برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار همواره به روز باشید.
اگر فکر می کنید که با دانش سال های تحصیل خود در دانشگاه می توانید پیش بروید، در اشتباه هستید. کسب و کاری می تواند در این بحبوحه پیشرفت علم و فناوری، به موفقیت های زیادی برسد که همواره خود را به روز نگه دارد. شما بعنوان مدیر سازمان باید الگوی دیگر اعضای سازمان در یادگیری مطالب جدید و به روزرسانی اطلاعات علمی قبلی خود باشید.
مطلب مرتبط : کارهایی که باید پیش از تاسیس شرکت خودتان انجام دهید. |
۹- با تلفنهای همراه سازگار شوید
این یک واقعیت است. سال آینده بدون شک زمانی است فاصلهی وبگاههایی که برای تلفن همراه بهینهسازی شدهاند با سایر وبگاهها بیشتر میشود. اگر چیزی را مستقیما به صورت برخط میفروشید، بهینهسازی وبگاه برای تلفن همراه بهطور ویژهای حساس است. همچنین برای کسبوکاری ضروری است که وبگاهاش امکان ثبت نام و بارگیری داشتهباشد. بر اساس پژوهشی که در دیرکتبای انجام شده است، حدود ۵۲ درصد کاربران گوشیهای هوشمند و تبلتها میگویند یک تجربهی بد از دیدن وبگاه با تلفن همراه باعث میشود کمتر دوست داشتهباشند با آن شرکت کار کنند. از آن گذشته، اگر یک وبگاه برای تلفن همراه بهینهسازی نشده باشد احتمال اینکه کاربران گوشیهای هوشمند و تبلتها کاری را، از جمله خرید- رها کنند، ۵ برابر بیشتر است.
در عین حال، از فرصتهای تلفن همراه در مجراهای اجتماعیتان غافل نشوید. به دلیل ظهور شبکههای اجتماعی به عنوان ابزاری برای تجارت(اخیرا کلید “همین حالا بخرید” در توییتر خرید از طریق توییتر را برای آدمها آسانتر کردهاست) خردهفروشان تجارت الکترونیک باید خودشان را با این جنبش تطبیق بدهند تا بخشی از آن باشند.
۱۰- برای موفقیت در کسب وکارتان به آمار توجه کنید.
دنیای امروز، دنیای علم آمار است. پیشرفت علم آمار سبب شده است تا هر مدیری بتواند به تمامی اطلاعات سازمان خود، از سفارش خریدهای همه مشتریان (تازه و قدیمی) گرفته تا هرگونه اموال شرکت (ثابت و عینی و موجودی های گوناگون) دسترسی داشته باشد. یک مدیر مدبّر باید همواره متوجه این آمار و اطلاعات باشد و با توجه به تغییرات، بهترین تصمیمات را بگیرد.
هر کاری که می توانید انجام دهید یا دوست دارید که بتوانید انجامش دهید، باید شروعش کنید. جسارت، در خودش نبوغ، قدرت و جادو دارد. (گوته)
۱۱- برای کسب موفقیت در کسب و کارتان هدفمند بازاریابی کنید.
این موضوع که هرچه در زمینه بازاریابی فعالیت کنید، کم است؛ یک نگرش کاملا غلط است! بازاریابی وقتی باعث موفقیت در کسب و کار شما خواهد شد که هدفمند باشد. شما بعنوان یک مدیر موفق باید شیوه های بازاریابی موردنیاز کسب و کارتان را بشناسید و با استراتژی بازاریابی درست به فعالیت بازاریابی بپردازید تا انرژی، وقت و بودجه اختصاص یافته به بازاریابی به هدر نرود.
۱۲- داشتههایتان را همسو کنید.
برای موفقیت در کسب و کار و زندگی از تلاشهای بازاریابی برخطتان فهرست تهیه کنید: وبگاهتان، صفحات فیسبوک، حضور در توییتر، گروههای لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب، وبلاگ، اسلایدشر، خبرنامهی ایمیلی و غیره. حالا به فهرستتان نگاه کنید: آیا همهی داشتههایتان از منظر برندسازی و لحن صدا همسو هستند؟ به عبارت دیگر، اگر در ابزارهای بازاریابیتان لوگوی شرکتتان را قرار ندهید، آیا مردم میفهمند مال شما است؟
اگر جواب مثبت است ادامه بدهید. اگر جوابتان به این سوال منفی است از خودتان بپرسید آیا باید همهی این تلاشها را دنبال کنید یا دارند شما را از تمرکز روی چیزی اثربخشتر دور میکنند. همچنین در نظر داشتهباشید چگونه میتوانید پیامتان را در این مجراها بهتر کنید تا عملکرد قویتری داشتهباشند. استیون هونان، بازاریاب، پیشنهاد میکند با متن پایین صفحه، متن فراخوانی به اقدام و تعیین سطح، نوشتن و لحن صدا شروع کنید. هونان این کار باعث بهبود سودآوری این مجراها میشود، و تجربهی کاربر را از وبگاه و مجراهای اجتماعی شما بهتر میکند.
۱۳- سخت کار کنید.
۱۴- روی مشتریان فعلی خود تمرکز کنید.
باهوشترین کارآفرینها برای موفقیت در کسب و کار و زندگی کمتر روی کمپینهای یکباره تاکید خواهندکرد و برای مشتریان مرجعی مناسب خواهندبود. شما میتوانید با ایجاد محتوای ارزشمند که آدمها به آن نیاز دارند یا به آنها علاقه دارند، این کار را بکنید، همچنین باید مطمئن شوید این محتواها را بهطور مرتب و قابل پیشبینی عرضه میکنید.
اندرو دیویس، کارشناس بازاریابی میگوید کلید گسترش مجموعه مشترکینتان این است که با مخاطبانتان قرار مشخصی بگذارید. درست همانطور که روزنامهتان هرروز در زمانی قابل پیشبینی پخش میشود، محتوای اشتراکی شما هم باید برای مشتری طبق زمانبندی قاعدهمندی قابل دریافت باشد. دیویس پیشنهاد میکند محتوا را صبحها بین ساعات ۶ تا ۱۰ و عصرها بین ساعات ۳ تا ۷ منتشر کنید، و یادآوری میکند زمان نهار بهترین ساعت برای فرستادن خبرنامههای ایمیلی است، چون اغلب آدمها پشت میزشان نهار میخورند و صندوق دریافتشان را بررسی میکنند.
۱۵- به کسب موفقیت در کسب و کارتان خوشبین باشید.
در نهایت اگر می خواهید به موفقیت های زیادی در کسب و کارتان برسید، باید آرزوهای زیادی هم داشته باشید. فرقی نمی کند که در اول این راه پر فراز و نشیب هستید یا سالهاست که با شرایط های مختلف دست و پنجه نرم می کنید، این خوشبینی به آینده کسب و کارتان و موفقیت های متعدد در آن است که اعضای یک سازمان را به پیش می راند.
در مطالب بعدی به موارد دیگری که در موفقیت در کسب و کار تاثیر گذار هستند میپردازیم.
نظرات کاربران